Šumeći vitamini oštećuju zube

vitamin-cStudija sa osam vrsta šumećih vitamina pokazala je da svi mogu da imaju korozivni uticaj na zube. Ako ih pijete nemojte odmah da perete zube, radije grickajte malo sira.

Belo vino i gazirani sokovi dokazano mogu da uzrokuju slabljenje zubne gleđi. U društvo korozivnih napitaka sada spadaju i šumeći vitamini. Istraživanje na Univerzitetu Helsinki pokazalo je da svih 8 ispitanih šumećih vitamina mogu da imaju korozivni učinak na zube. Ispiranjem minerala zubi postaju slabiji, porozniji i skloni oštećenjima. Tokom istraživanja zubi su bili natopljeni vitaminskim napicima 100 sati. Svi napici - čak i oni koji sadrže kalcijum - prouzrokoali su demineralizaciju. Najrazorniji učinak imali su proizvodi vitamina C.vitaminc_tabl

"Kad pijete napitke od istopljenih vitamina ne izlažete se tako dugo kao što je bilo u eksperimentu. Međutim, ako istopite jednu šumeću tabletu svaki dan verovatno je da će one oštetiti zube," kaže dr. Mervin Druian, portparol "British Dental Association". Naime, budući da je kritični pH zubne gleđi 5,5 svaka tečnost sa nižim nivoom pH može uzrokovati oštećenje zuba, posebno ako se uzima redovno i dugo. Problem je i što se ovakvi dodaci često uzimaju ujutro nakon doručka, a ljudi odmah nakon ispijanja peru zube koji su tad osetljiviji. Nakon napitka sa tako niskim pH ne smeju se odmah prati zubi, jer se gleđ smekša celih sat nakon konzumacije.

Mlečni proizvodi poput sira i mleka imaju alkalni pH, a sadrže i minerale. Zbog toga ih je dobro pojesti nakon kiselog napitka.

08.03.2010.

http://www.vesti-online.com

Kontaktirajte nas

Kontaktirajte saradnike Dentopedie





mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDanas470
mod_vvisit_counterJuče604
mod_vvisit_counterOve nedelje3915
mod_vvisit_counterPrethodne nedelje3800
mod_vvisit_counterOvog meseca11122
mod_vvisit_counterPrethodnog meseca16800
mod_vvisit_counterUkupno226382

We have: 3 guests, 2 bots online
Vaša IP adresa: 38.107.179.237
 , 
Danas: maj 20, 2012